Contenu de l'article

Titre "Bac-génération 84". L'enseignement du temps présent en terminale
Auteur Joël Cornette, Jean-Noël Luc
Mir@bel Revue 20 & 21. Revue d'histoire
Titre à cette date : Vingtième siècle, revue d'histoire
Numéro no 6, avril-juin 1985
Rubrique / Thématique
Enquête
Page 103-130
Résumé anglais " Bac-Generation " 84. The teaching of the present in the final year of « lycée », Joël Cornette, Jean-Noël Luc. Vingtième siècle has made an exclusive questionnaire survey of the first school year (1983-1984) in which the new history curriculum was taught in the final year of French lycées. One hundred seventy-two teachers show by their answers the obstacle course that a serious preparation for the examination necessitates, their reflections concerning the traps and the benefits of a « history of the present », a collective meditation on objectivity in history, and a portrait of part of the generation of young French people who will make the history of the year 2000.
Source : Éditeur (via Persée)
Article en ligne http://www.persee.fr/web/revues/home/prescript/article/xxs_0294-1759_1985_num_6_1_1238