Titre Évaluation des politiques de décentralisation en Afrique dans les années quatre-vingt-dix
Auteur Dele Olowu
Mir@bel Revue Revue française d'administration publique
Numéro no 88, 1998/4 Démocratie, gouvernance et décentralisation.
Démocratie, gouvernance et décentralisation. Conférence de l'Association internationale des écoles et instituts d'administration (AIEIA) Paris, 14-17 septembre 1998
Page 12 pages
Résumé anglais Evaluating African Decentralisation Policies and Programmes of the 1990s The onsets of liberalisation and democratisation have necessitated a third wave of decentralisation reforms in many African countries in the decade of the 1990s. The article discusses the extent to which the current decentralisation efforts have effectively tackled the problems, which bedevilled past efforts. It is shown that some countries in the region are indeed breaking new grounds. The paper concludes by suggesting areas that deserve greater scrutiny and assistance by African governments and development partners.
Source : Éditeur (via Persée)
Article en ligne https://www.persee.fr/doc/rfap_0152-7401_1998_num_88_1_3239