Contenu de l'article

Titre Quelle démarche d'acquisition pour le professionnel ?
Auteur Bloch Roselyne, Martinez Ruth, Arsouze-Fadat Valérie
Mir@bel Revue I2D - Information, données & documents (anciennement : Documentaliste - Sciences de l'information)
Numéro vol. 45, no 2, 2008 Abonnements numériques : nouvelle donne, nouvelles problématiques
Rubrique / Thématique
Abonnements numériques : nouvelle donne, nouvelles problématiques
Page 44-50
Résumé anglais What are the different stages of a library's acquisition program? How can we satisfy end-users while respecting budgetary restraints? R. Bloch describes her approach, from identifying end-user needs to placing orders. Three additional contributions conclude this section: an article on the market players: “In the Periodical Jungle”, a presentation of five subscription agencies, and a first-hand report on how “grouping purchases made it possible to reduce administrative costs and open a multiprofessional discussion”.
Source : Éditeur (via Cairn.info)
Article en ligne http://www.cairn.info/article.php?ID_ARTICLE=DOCSI_452_0044