Titre | De la musique concrète à l'objet sonore : genèse et paradoxes de la recherche schaefferienne | |
---|---|---|
Auteur | Sylvie Dallet | |
Revue | L'Homme et la société | |
Numéro | no 126, 4e trimestre 1997 Musique et société | |
Rubrique / Thématique | Musique et société |
|
Page | 109-113 | |
Résumé anglais |
Sylvie Dallet, Pierre Schaeffer and the Revolution of Concrete Music
Concrete music appears in the the work of Pierre Schaeffer as the revolutionary culmination of a general reflection about image and sound in contemporary societies. This work explores new technologies in order to rediscover spacial-temporal phenomena which, previously, only the ear could apprehend. In Schaeffer 's thinking, we cannot dissociate the capacity to appreciated traditional music and the audiovisual field in its broadest sense. Source : Éditeur (via Persée) |
|
Article en ligne | http://www.persee.fr/web/revues/home/prescript/article/homso_0018-4306_1997_num_126_4_2919 |