Titre | Le discours des éducateurs spécialisés : réalisme et réalité | |
---|---|---|
Auteur | Marie-Anne Pommier-Seintignan | |
Revue | Agora débats/jeunesse | |
Numéro | no 4, 1996/2 Pédagogie, illusion de la technicité | |
Rubrique / Thématique | Les débats : Pédagogie, illusion de la technicité |
|
Page | 43-54 | |
Résumé anglais |
The article reports on an analysis of the reasoning of special need's workers which links the levels of the language of ideology and of work. It poses the problem of the discursive construction of ideology . It emphasises the driving function of ideology in the act of education especially through the commitment of the signifiants (Autonomy Instittution and Activity) whose role seems to be to report on the act, but whose role in reality is to organise a meaning to the act (practico-social function of ideology). Source : Éditeur (via Persée) |
|
Article en ligne | http://www.persee.fr/web/revues/home/prescript/article/agora_1268-5666_1996_num_4_1_1066 |