Titre | Front-stage/back-stage: segundas vidas en la dimensión social del espacio de la ciudad neoliberal | |
---|---|---|
Auteur | Adriana J. Bergero | |
Revue | Amerika | |
Numéro | No 9, 2013 Villes américaines du XXIème siècle : réalités et représentations sociales, culturelles et linguistiques | |
Rubrique / Thématique | Thématique |
|
Résumé anglais |
Based on the Argentine novel El oido absoluto (Marcelo Cohen 1989) and the film Buenos Aires viceversa (Alejandro Agresti, 1996) this study analyzes in Buenos Aires a pivotal historical turning point for the understanding of the new urban geographies of globalization from the ‘90s. It examines how, in the social dimension of space, their mono-funtionality coexists with the complex dynamics (gestalts) of the organic/grotesque city and its diverse and poli-centered subject. It also analyzes the social praxis generated by both urban typologies as well as the identitary models induced by them. Source : Éditeur (via OpenEdition Journals) |
|
Article en ligne | http://amerika.revues.org/4440 |