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Titre Les icônes du marché
Auteur William Leiss
Mir@bel Revue Communication
Titre à cette date : Communication et information
Numéro Vol. 5, no 2-3, hiver-été 1983 Il était une fois la théorie.
Page 132-154
Résumé William Leiss opte pour un type de recherche qui intègre, dans leur environnement culturel, économique et historique, ses données empirico-historiques sur le phénomène des «besoins » et des «goûts » manifestés dans la publicité. Leiss montre que les rapports entre besoins, goûts et consommation sont plus complexes que ceux d'un simple déterminisme.
Source : Éditeur (via Persée)
Résumé anglais William Leiss reviews some recent literature that suggests we can understand much of consumption behaviour in contemporary society with the use of anthropological categories. In this perspective, material objects are seen as carriers of «social meanings » or as «communicators ». The paper describes a research project on advertising imagery for the period 1900-present, whose objective is to study the changing composition of the symbolic mediations used in advertising for representing the relations between persons and objects.
Source : Éditeur (via Persée)
Article en ligne https://www.persee.fr/doc/comin_0382-7798_1983_num_5_2_1246