Contenu de l'article

Titre De la gargouille au monstre de foire : poétique de l'excroissance dans The Man Who Had Three Arms d'Edward Albee
Auteur Valentine Vasak
Mir@bel Revue Revue française d'études américaines
Numéro no 160, 3ème trimestre 2019 L'Amérique à la loupe : Poétique et politique du détail
Rubrique / Thématique
4. Du trop-plein à la décharge : poétique de l'ordure
Page 161-173
Résumé anglais Acknowledged by its author as “one of his most spectacular commercial disasters”, Edward Albee's The Man Who Had Three Arms introduces a bitter acrimonious conference speaker who encountered fame and success thanks to a now resorbed and regretted third arm. If theatre is etymologically a genre devoted to showing, Albee revels in frustrating its audience's voyeuristic drive by limiting the presence of the mysterious appendage to the spiteful and anger-ridden monologic storytelling of a man who once used to be a freak. This paper seeks to focus on the mechanisms of linguistic inflation produced by this morphologic growth, which engages with the limits of the body – of the actor and of the text – and questions our definitions of monstrosity.
Source : Éditeur (via Cairn.info)
Article en ligne http://www.cairn.info/article.php?ID_ARTICLE=RFEA_160_0161 (accès réservé)