Titre De l'indépendance à la liberté
Auteur Guy Carcassonne
Mir@bel Revue Revue française d'administration publique
Numéro no 90, 1999/2 L'indépendance des cours des comptes en Europe
L'indépendance des cours des comptes en Europe. 4ème congrès de l'Organisation des institutions supérieures de contrôle des finances publiques d'Europe (EUROSAI), Paris 31 mai - 3 juin 1999
Page 7 pages
Résumé anglais From Independence to Freedom. The ultimate goal of supreme audit institutions ought not to be independence, but freedom. Independence requires working autonomously beyond all influences. Freedom, on the other hand, implies close but honest collaboration between the supreme audit institutions and their interlocutors ; close collaboration with the media too, who are an effective means for giving weight to the exercise of controlling public finances. The development of a more managerial and less economic or legal perspective is desirable.
Source : Éditeur (via Persée)
Article en ligne https://www.persee.fr/doc/rfap_0152-7401_1999_num_90_1_3294