Titre | El terror criptofascista y espeluznante en el cine chileno contemporáneo : Carne de perro (2012) y Los perros (2017) | |
---|---|---|
Auteur | Wolfgang Bongers | |
Revue | Amerika | |
Numéro | no 26, 2023 Fictions de la terreur dans le Cône Sud et au Brésil : représentations récentes | |
Rubrique / Thématique | Dossier: Fictions de la terreur dans le Cône Sud et au Brésil : représentations récentes Cine |
|
Résumé anglais |
Carne de perro (2012), by Fernando Guzzoni, and Los perros (2017), by Marcela Said, are films that produce a high degree of incommodity in the spectators. Each one in its own way, they retreat two ex torturers of Pinochet's dictatorship (1973-1989) whose histories provoke an eery terror. The two productions visibilize the cryptofascist tendencies of contemporary Chilean society in dialogue with recent phenomena, observable in cybernetic and viral circuits of social networks. Based on the notions of cryptofascism (Adorn, Orwell), terror (Burke, Radcliffe) and the eerie (Fisher), this work will analyze the traces of terror present in the two films, and later articulate them with some reflections on contemporary cryptofascism in Latin America and the world. Source : Éditeur (via OpenEdition Journals) |
|
Article en ligne | https://journals.openedition.org/amerika/18071 |