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Titre « Si par une nuit d'été un game designer… » : un cas de mise en espace ludique d'Italo Calvino : Entre spatialisation thématique et ludoformation stylistique
Auteur Martin Ringot, Lucas Friche
Mir@bel Revue Cahiers du numérique
Numéro Vol. 18, no 1-2, 2022 Écrire, lire, diffuser, créer ensemble des espaces littéraires sur des espaces immatériels : interactions et coopérations
Page 205-232
Résumé anglais The aim of this article is to question the possibility of intersemiotic translation of a literary style through the analysis of a corpus of games from a series of game jams dedicated to the Italian author Italo Calvino. Through the study of each game created during this event, we explore the modalities by which the author's stylistic elements are translated into the videogame grammar. The aim of this study is to ask how game designers appropriate this author and, consequently, how the ludoformation of an author's work takes place when the themes that characterize him are less relevant than the style that identifies him.
Source : Éditeur (via Cairn.info)
Article en ligne https://www.cairn.info/article.php?ID_ARTICLE=LCN_181_0205 (accès réservé)