Titre La responsabilité des institutions supérieures de contrôle. Qui contrôle les contrôleurs ?
Auteur Janusz Wojciechowski
Mir@bel Revue Revue française d'administration publique
Numéro no 90, 1999/2 L'indépendance des cours des comptes en Europe
L'indépendance des cours des comptes en Europe. 4ème congrès de l'Organisation des institutions supérieures de contrôle des finances publiques d'Europe (EUROSAI), Paris 31 mai - 3 juin 1999
Page 14 pages
Résumé anglais The Accountability of Supreme Audit Institutions - Who Controls the Controllers ? Most institutions have recognised the need to establish specific units in order to carry out internal audits. Whatever their organisation and their competencies, the existence of these units improves the quality of work. Evaluations are generally extremely thorough. External checks are carried out usually by Parliament and the president of the institution is responsible for the budget. Administrative management is generally not subjected to external checks. The publication by most supreme audit institutions of reports of their activities and their budget allows for public debate.
Source : Éditeur (via Persée)
Article en ligne https://www.persee.fr/doc/rfap_0152-7401_1999_num_90_1_3292