Contenu du sommaire
Revue | The Canadian Modern Language Review = La Revue Canadienne des Langues Vivantes |
---|---|
Numéro | Vol. 70, no 2, 2014 |
- Acteurs et dynamiques de médiation dans une plateforme de formation à l'intercompréhension - Araújo e Sá M.H., de Carlo M., Melo-Pfeifer S. p. 133-157
- Attention to Form in Collaborative Writing Tasks: Comparing Pair and Small Group Interaction - Dobao A.F. p. 158-187
- Multimedia Instruction in Foreign Language Classrooms: Effects on the Acquisition of the French Perfective and Imperfective Distinction - Izquierdo J. p. 188-219
- Accessing English and Networks at an English-Medium Multicultural Church in East Canada: An Ethnography - Han H. p. 220-245
- Les pronoms objets directs de la 3e personne et leur apport aux indices du genre grammatical dans le discours oral des enseignants en immersion - Poirier J., Lyster R. p. 246-267
- Book and Software Reviews = Critiques de livres et de logiciels. Erwin Tschirner (Ed.). Aligning Frameworks of Reference in Language Testing: The ACTFL Proficiency Guidelines and the Common European Framework of Reference for Languages, 2012 - Piccardo E. p. 268-271
- Book and Software Reviews = Critiques de livres et de logiciels. Mariella Causa (Dir.). Formation initiale et profils d'enseignants de langues : enjeux et questionnements, 2012 - Laghzaoui G. p. 271-274
- Book and Software Reviews = Critiques de livres et de logiciels. Eva Alcón Soler and Maria-Pilar Safont-Jordà (Eds.). Discourse and Language Learning across L2 Instructional Settings, 2013 - Séror J. p. 274-276