Titre | "Bac-génération 84". L'enseignement du temps présent en terminale | |
---|---|---|
Auteur | Joël Cornette, Jean-Noël Luc | |
Revue |
20 & 21. Revue d'histoire Titre à cette date : Vingtième siècle, revue d'histoire |
|
Numéro | no 6, avril-juin 1985 | |
Rubrique / Thématique | Enquête |
|
Page | 103-130 | |
Résumé anglais |
" Bac-Generation " 84. The teaching of the present in the final year of « lycée », Joël Cornette, Jean-Noël Luc.
Vingtième siècle has made an exclusive questionnaire survey of the first school year (1983-1984) in which the new history curriculum was taught in the final year of French lycées. One hundred seventy-two teachers show by their answers the obstacle course that a serious preparation for the examination necessitates, their reflections concerning the traps and the benefits of a « history of the present », a collective meditation on objectivity in history, and a portrait of part of the generation of young French people who will make the history of the year 2000. Source : Éditeur (via Persée) |
|
Article en ligne | http://www.persee.fr/web/revues/home/prescript/article/xxs_0294-1759_1985_num_6_1_1238 |