Contenu de l'article

Titre Perennial Problems with Federal Education Reform in the United States
Auteur Jeffrey E. MIREL, Maris A. VINOVSKIS
Mir@bel Revue Politique Américaine
Numéro N°15, Hiver 2009-2010 L'éducation, enjeu d'avenir pour l'Amérique
Page 11
Résumé Depuis les années 1960 et les réformes de Lyndon B. Johnson, les présidents ont tous tenté d'utiliser leur capital politique en modifiant les systèmes d'éducation aux États-Unis. Pourtant, aucun de ces efforts n'a atteint ses objectifs. Les ambitions de Goal 2000 ou du No Child Left Behind se sont avérées irréalistes. Au vu des contraintes budgétaires au niveau fédéral, il y a fort à parier que l'essentiel du financement va demeurer le domaine des autorités locales, elles-mêmes prises au piège d'une crise budgétaire extrêmement sévère. L'ambition réformatrice se cantonne alors largement à uniformiser les critères existants mais à coût constant. Il demeure pour l'instant difficile de savoir si Barack Obama va réussir à développer une politique fédérale de l'éducation.
Source : Éditeur (via Cairn.info)
Résumé anglais Since at least the administration of Lyndon B. Johnson, a nearly continuous string of American presidents have put their political prestige and their political capital behind a series of educational reform efforts that routinely have failed to achieve the lofty goals set out for them. Unfortunately, there are no simple or easy solutions for the complex and daunting challenges facing U.S. education. The exaggerated promises of Goals 2000 and No Child Left Behind were unrealistic and unattainable in 10-12 years. In light of the recent severe budgetary constraints in the United States, most of the education funding probably will continue to be provided by states and local communities, both of which are now facing reduced revenues and other rising costs. Nevertheless, reformers can facilitate the gradual improvement of U.S. education by investing more wisely in long-term, rigorous research as well as developing more challenging, uniform education standards. Given that President Barack Obama has been in office for just over a year, whether he will make major changes in federal education policy remains to be seen.
Source : Éditeur (via Cairn.info)
Article en ligne http://www.cairn.info/article.php?ID_ARTICLE=POLAM_015_0011