Contenu de l'article

Titre Examining Teacher Turnover : The Role of School Leadership
Auteur Rekha BALU, Tara BETEILLE, Susanna LOEB
Mir@bel Revue Politique Américaine
Numéro N°15, Hiver 2009-2010 L'éducation, enjeu d'avenir pour l'Amérique
Page 55
Résumé Ce texte étudie les raisons pour lesquelles les professeurs de l'enseignement secondaire public démissionnent : si le pourcentage global n'est pas particulièrement élevé aux États-Unis, cette moyenne cache néanmoins la profonde inégalité entre les écoles. Celles qui ont une population d'élèves pauvres et issus des minorités sont particulièrement affectées. L'article analyse les profils sociologiques des enseignants démissionnaires, et, à partir d'interviews réalisées avec des directeurs d'établissements publics à Milwaukee (Wisconsin), souligne le rôle déterminant d'une gestion flexible des personnels au niveau local.
Source : Éditeur (via Cairn.info)
Résumé anglais Teacher turnover, or the act of a teacher leaving a school, can lead to instructional instability at the school and makes implementing policies difficult. The magnitude of teacher turnover in the United States is not high, but nationwide averages mask the fact that schools serving low-achieving, poor and non-white students often experience high turnover rate. In this paper, the authors first draw upon nationally representative datasets to describe differences in demographic characteristics, educational backgrounds and school attributes between teachers who stay in the same school, those who transfer across schools, and those who leave teaching altogether. Next, the authors focus on the role of school leadership in influencing teacher turnover, since, in most school districts in the United States, principals play the central role in hiring of teachers and in evaluation and retention. Here the authors draw upon recently-collected primary data from Milwaukee Public Schools to identify strategies principals use to influence teacher turnover.
Source : Éditeur (via Cairn.info)
Article en ligne http://www.cairn.info/article.php?ID_ARTICLE=POLAM_015_0055