Titre | La gestion de la fonction publique au service de l'économie de marché | |
---|---|---|
Auteur | Joël Cauden | |
Revue | Revue française d'administration publique | |
Numéro | no 61, 1992/1 L'avenir de l'État dans une Économie de marché | |
Rubrique / Thématique | L'avenir de l'état dans une économie de marché Coopération Internationale et Développement Institutionnel Les organismes internationaux |
|
Page | 7 pages | |
Mots-clés (matière) | administration économie de marché fonction publique fonctionnaire gestion gestion du personnel travail | |
Mots-clés (géographie) | Monde Pays en voie de développement - P.V.D. | |
Résumé anglais |
Public Service Management to Promote the Market EconomyThe success of the transition to a pluralist society and a market economy depends, to a large extent, on the existence of a competent civil service, capable of implementing the directives drawn up by the executive through appropriate legislation and effective application of the desired reforms. Today it seems that the role of international organizations, such as the ILO, should be directed, first of all, towards improving human resources in the public administration. This requires a double action : modernizing management tools and the training in how to use them on one hand, and renewing management policies on the other. Source : Éditeur (via Persée) |
|
Article en ligne | https://www.persee.fr/doc/rfap_0152-7401_1992_num_61_1_2546 |