Titre Child soldiers, not very minor weapons of destruction
Auteur Philippe Chapleau
Mir@bel Revue Inflexions
Numéro no 37, 2018/1 Les enfants et la guerre
Translation in English
Résumé La guerre n'est pas un jeu, mais des milliers d'enfants la font. Ils appartiennent à des institutions militaires, à des groupes armés, à des gangs mafieux et à des organisations terroristes. Volontaires parfois, recrutés de force le plus souvent, ils constituent un défi tant tactique que stratégique que doivent relever les forces de sécurité.
Résumé anglais War is not a game, but thousands of children are involved in them. They belong to military institutions, to armed groups, to Mafia gangs and to terrorist organisations. Sometimes voluntary, but more often recruited by force, they constitute a challenge both on the tactical and strategic levels, which must be taken up by security forces.
Article en ligne http://www.cairn.info/article.php?ID_ARTICLE=INFLE_037_0235