Contenu du sommaire
Revue | The Canadian Modern Language Review = La Revue Canadienne des Langues Vivantes |
---|---|
Numéro | vol.73, n°3, 2017 |
Articles
- La langue de communication et l'autoestimation de la compétence dans le Nord-Est de l'Ontario - Pierre Bouchard, Mélanie Girard, Simon Laflamme p. 259-292
- Word Writing vs. Meaning Inferencing in Contextualized L2 Vocabulary Learning: Assessing the Effect of Different Vocabulary Learning Strategies - Sarah Candry, Irina Elgort, Julie Deconinck, June Eyckmans p. 293-318
- Relating French Immersion Teacher Practices to Better Student Oral Production - Michelle Haj-Broussard, Heather K. Olson Beal, Nicole Boudreaux p. 319-342
- Literacy Outcomes of a Chinese / English Bilingual Program in Ontario - Poh Wee Koh, Xi Chen, James Cummins, Jia Li p. 343-367
- Indicators of an "Immigrant Advantage" in the Writing of L3 French Learners - Ibtissem Knouzi, Callie Mady p. 368-392
Winner of the 2016 Larry Vandergrift Award for Best Graduate Paper / Gagnant du prix Larry Vandergrift 2016 du meilleur article d'étudiant(e) de troisième cycle
- Non-Native Speakers of the Language of Instruction: Self-Perceptions of Teaching Ability - Carolyn Samuel p. 393-417
Book and Software Reviews = Critiques de livres et de logiciels
- T.M. Derwing & M.J. Munro. Pronunciation Fundamentals: Evidence-Based Perspectives for L2 Teaching and Research, 2016 - Mary Grantham Brien p. 418-420
- S. Clerc Conan & C. Richerme-Manchet. Didactique du français : Pour une approche contextualisée et explicite de la langue à l'école, 2016 - Cécile Sabatier p. 421-423