Titre | La fin des politiques éducatives ? Analyse comparative | |
---|---|---|
Auteur | Jean-Michel Leclercq | |
Revue | Revue française d'administration publique | |
Numéro | no 79, 1996/3 Qui administre l'éducation ? | |
Rubrique / Thématique | Qui administre l'éducation ? L'organisation : idéologie ou rationalité ? |
|
Page | 7 pages | |
Mots-clés (matière) | enseignement politique de l'éducation programme politique système éducatif | |
Mots-clés (géographie) | France | |
Résumé anglais |
The End of Policies on Education ? A Comparative Analysis.
Up until the end of the 1970s policies on education were dominated by society's political choices. Today political crisis has led to attention being focused instead upon the very functioning of education systems and upon their effectiveness. This translates into primacy being given to school results, importance being attached to teaching processes and leads to an increasing harmonisation of education policies. Source : Éditeur (via Persée) |
|
Article en ligne | https://www.persee.fr/doc/rfap_0152-7401_1996_num_79_1_3068 |