Titre Demographic Changes and Service Provision in rural Areas in the Netherlands
Auteur P. P. Huigen, A. H. H. M. Kempers-Warderdam, C. R. Volkers
Mir@bel Revue Espace Populations Sociétés
Numéro vol. 4, no 3, 1986 Espace, populations, sociétés, 1986-3. Populations rurales et populations agricoles - Rural populations and agricultural populations.
Résumé Changement démographique et fourniture de services dans les zones rurales des Pays-Bas. À la suite des mesures gouvernementales d'économie sur des services importants comme l'enseignement et la santé, la population rurale des Pays-Bas continuera-t-elle à avoir accès à l'ensemble des services ? D'après les modèles démographiques, la quantité de besoins en services peut être fortement influencée par le vieillissement de la population rurale résultant de la diminution de la natalité et du caractère sélectif de la migration. La clientèle des écoles, des hôpitaux ou des commerces variera soit à la hausse, soit à la baisse, en fonction de leur localisation actuelle et des groupes d'âges concernés. Dans certaines parties du pays, la population rencontrera de grandes difficultés pour accéder à certains services.
Source : Éditeur (via Persée)
Résumé anglais With the economic measures of the government that concern important services like education and health, the question is to know if the rural population of the Netherlands will go on having access to all services. According to demographic patterns, the togetherness of these services' use can be deeply influenced by the ageing of the rural population, resulting from the decrease in birth rates and from selective migration. The customers for schools, hospitals and certain level of business will either increase or appreciably decrease. The differences will depend on the present location of these services and on the range of age they are directed to. In some areas of the country, the accessibility to some services might result in a big problem for the population.
Source : Éditeur (via Persée)
Article en ligne http://www.persee.fr/doc/espos_0755-7809_1986_num_4_3_1160